اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

خط ویژه| ذوق‌زدگی «صدای آمریکا» از خط مسیح مهاجری/ پروژه دنباله‌دار سفیدنمایی «خبرچین ساواک» و «مواجب‌بگیر ملکه انگلیس»

چرا ارگان رسانه‌ای دشمن برای یک روزنامه داخلی در ایران کف و سوت و هورا می‌کشد؟ حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه تأکید داشتند «وقتی دشمن از شما تعریف می‌کند، ببینید چه اشتباهی کرده‌اید».

خط ویژه| ذوق‌زدگی «صدای آمریکا» از خط مسیح مهاجری/ پروژه دنباله‌دار سفیدنمایی «خبرچین ساواک» و «مواجب‌بگیر ملکه انگلیس»

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضدانقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

چرا افراطیون اصلاح‌طلب از موشک‌های ایران وحشت دارند؟

«حسین مرعشی» دبیر کل حزب کارگزاران در یادداشتی در روزنامه سازندگی با عنوان «رقابت اقتصادی به‌جای رقابت تسلیحاتی» نوشت: «بیش از 4 دهه است که رقابت‌های امنیتی و تسلیحاتی تبدیل به رقابت‌های اقتصادی شده‌اند...اگر قرار بود در منطقه ما کشوری با قدرت نظامی، آقای منطقه شود، قاعدتاً صدام برای این کار پیش‌قدم بود چرا که صدام هم به لحاظ قدرت شخصی آدم جسوری بود و هم در طول زمان قدرت نظامی قابل‌توجهی را به دست آورده بود.»

در ادامه این مطلب آمده است: «صدام آتش دو جنگ علیه ایران و کویت را شروع کرد. بعدازآن در مقابل اتحاد جهانی قرار گرفت و در نهایت دیدیم که آمریکا طومار او را در هم پیچید. صدام که احزاب متعددی مثل حزب بعث در عراق را تشکیل داده بود و ارتش منسجمی نیز داشت، با سیاست‌های نظامی‌گری عراق را به خاک سیاه نشاند.»

 

مرعشی با ساخت دوگانه‌ای کاذب تحت عنوان «قدرت نظامی- قدرت اقتصادی» این‌گونه وانمود کرده که قدرت یافتن در یکی از این‌ها، موجب ضعف در دیگری خواهد شد. این در حالی است که اکنون کشورهایی که مرعشی و همفکران وی، آن‌ها را «ابرقدرت‌های جهان» و «کشورهای پیشرفته» و «جهان اولی» می‌نامند، هم افزایش قدرت نظامی و هم افزایش قدرت اقتصادی را توأمان پیگیری و دنبال می‌کنند.

 

متأسفانه نوع نگاه بخشی از جریان اصلاح‌طلب به مؤلفه‌های قدرت ساز ایران، نگاهی قاجاری و منسوخ‌شده است. این طیف مدعی است که نه از صنعت هسته‌ای آبی گرم می‌شود و نه از قدرت نظامی و دفاعی و منطقه‌ای.

رهبر معظم انقلاب- ۲۶ مهر ۹۶- در دیدار نخبگان فرمودند: «دشمن با اقتدار جمهوری اسلامی مخالف است؛ هرچه عنصر و مایهٔ قدرت در جمهوری اسلامی است، دشمن با آن مخالف است. ما باید علی‌رغم دشمن، سعی کنیم عناصر قدرت را در داخل جمهوری اسلامی افزایش بدهیم. یکی همان علم است که شما در جریانش هستید؛ واقعاً میدان مبارزه است، مایهٔ قدرت کشور است. یکی قدرت دفاعی است؛ همین مسئلهٔ موشک‌ها و این حرف‌هایی که سروصدا می‌کنند. باید روزبه‌روز این قدرت دفاعی افزایش پیدا کند، و البتّه می‌کند؛ به کوری چشمشان، روزبه‌روز هم افزایش پیدا خواهد کرد.»

 

ایشان در ادامه تأکید کردند: «سوّم قدرت اقتصادی است؛ به قدرت اقتصادی اهتمام بکنید. قدرت اقتصادی هم با وابستگی به این‌وآن حاصل نمی‌شود. بنده از سابق، از قدیم، نه حالا، بارها گفته‌ام، من با سرمایه‌گذاری‌های خارجی‌ها در کشور موافقم، من هیچ مخالفتی ندارم؛ غربی یا اروپایی مشکلی نیست؛ منتها تکیهٔ اقتصاد کشور نباید به ستونی باشد که ممکن است با نعرهٔ مثلاً یک ترامپی بلرزد؛ این [طور] نباید باشد. آن ستون مورد اعتماد در اقتصاد کشور بایستی مربوط به درون کشور و داخل کشور باشد، باید اقتصاد ما درون‌زا باشد؛ یعنی همان اقتصاد مقاومتی، که سیاست‌هایش اعلام شده و باید دنبال بشود. بنابراین، این‌هم یک نکته است که همهٔ عوامل و عناصر قدرت باید در داخل تقویت بشود.»

 

استقبال «صدای آمریکا» از تحلیل روزنامه مسیح مهاجری

روزنامه جمهوری اسلامی- به مدیرمسئولی مسیح مهاجری- در مطلبی با عنوان «شکم‌های گرسنه و جرائم اقتصادی» نوشت: «وقتی افراد محروم اخبار اختلاس‌ها، رانت‌ها، سوءاستفاده‌ها و حقوق‌های نجومی را می‌شنوند و ریخت‌وپاش‌ها را می‌بینند، همین‌ها را مجوزی برای حل مشکلات زندگی خود از هر طریق که بتوانند حتی سرقت و زورگیری می‌دانند و از هیچ اقدام خلافی برای نجات دادن خود از فقر و سیر کردن شکم زن و بچه‌های خود دریغ نمی‌کنند.»

 

این مطلب با استقبال ویژه رسانه‌های معاند مواجه شد. در همین رابطه وبسایت صدای آمریکا- ارگان رسانه‌ای کاخ سفید و از حامیان اصلی تحریم و جنایت علیه مردم ایران- در مطلبی نوشت: «روزنامه "جمهوری اسلامی" و از رسانه‌های نزدیک به روحانیون سنتی حاکم بر ایران در شماره روز سه‌شنبه یکم شهریورماه خود با اعلام این که "وضعیت بد اقتصادی" موجب وادار شدن عده‌ای به "سرقت و زورگیری" می‌شود، نوشته است که قوانین برخورد با دزدان و زورگیرها «کارآمدی لازم» را برای بازدارندگی ندارند.»

صدای آمریکا در ادامه نوشت: «در ادامه این گزارش با عنوان "شکم‌های گرسنه و جرائم اجتماعی"، با بیان این که راهکار متداول "برخورد با معلول" نمی‌تواند مشکل را «ریشه‌ای» حل کند، "راه علاج واقعی و جدی" ناهنجاری‌هایی مانند دزدی، که بنا بر گزارش‌های رسمی "در صدر آمار" جرائم قرار دارد، برطرف کردن "بحران اقتصادی است."»

 

لازم به ذکر است که روزنامه جمهوری اسلامی از حامیان پروپاقرص دولت روحانی بود. همان دولتی که به اشرافیگری و دوری از مردم و رکورددار افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی مشهور شد. همان دولتی که حامی مدیران نجومی بگیر بود و آنان را ذخیره نظام می‌نامید!

سؤال اینجاست که چرا ارگان رسانه‌ای دشمن برای یک روزنامه داخلی در ایران کف و سوت و هورا می‌کشد؟! امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) تأکید داشتند که «وقتی دشمن از شما تعریف می‌کند، ببینید چه اشتباهی کرده‌اید.»

 

پروژه دنباله‌دار سفید نمایی از «خبرچین ساواک» و «مواجب‌بگیر ملکه انگلیس»

«مسعود بهنود» از عناصر بدسابقه ضدانقلاب که در رژیم پهلوی به خبرچین ساواک و پس از پیروزی انقلاب به مواجب‌بگیر ملکه انگلیس مشهور شد، آشکارا با برخی رسانه‌های منتسب به جریان اصلاح‌طلب در داخل همکاری می‌کند.

مسعود بهنود  در آذر ۱۳۷۹ به اتهام «توهین و افترا، نشر اکاذیب به‌قصد تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، عبور از خطوط قرمز نظام، همکاری با رسانه‌های بیگانه، مشارکت در فروش مواد مخدر و نگهداری مواد مخدر، مشروبات الکلی و ابزار استعمال مواد مخدر» به دادگاه معرفی شد. حدود 2 سال بعد و پس از طی جلسات دادگاه و صدور حکم محکومیت، بهنود از ایران گریخت و به لندن رفت.

حالا وی در جدیدترین نمونه در نشریه چلچراغ قلم زده است. وی در هفته‌های گذشته در روزنامه هم‌میهن- به مدیرمسئولی «غلامحسین کرباسچی»- قلم زده بود. بهنود همچنین پیش‌ازاین یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشته بود.

 

یکی از روزنامه‌نگاران درباره نقش بهنود در انتقال روزنامه‌نگاران ایرانی به رسانه‌های معاند گفته بود: «مسعود بهنود به نیابت از نازنین زاغری... با سوژه موردنظر قرار می‌گذاشت...وی به فرد موردنظر پیشنهاد تابعیت انگلیس و دستمزد بالا به پوند را داده و نیرو برای زاغری جمع می‌کرد.»

پیش‌ازاین و زمانی که بهنود در هفته‌های گذشته یادداشتی در روزنامه هم‌میهن نوشته بود، در همین ستون تأکید کردیم که «انتشار یادداشت مسعود بهنود در شماره نخست این روزنامه اصلاح‌طلب، حاوی 3 پیام است. اولین پیام، از پروژه‌ای برای تطهیر فعالین جریان معاند و سفیدسازی کارنامه سیاه آنان و تبدیل آن به یک‌رویه حکایت می‌کند، دومین پیام اعلام آشکار پیوند جریان معاند و برانداز با جریان تندرو اصلاح‌طلب در داخل کشور است و سومین پیام نیز به صدا درآمدن فعالیت آشکار شبکه عنکبوتی رسانه‌ای جریان معاند در داخل کشور است.»

 

مشارکت در پروژه آشوب خیابانی با اسم رمز «قطعی آب»

این روزها رسانه‌های معاند با سانسور تلاش‌های شبانه‌روزی برای رفع مشکل قطعی آب در برخی استان‌ها در تقلا هستند تا مردم را عصبانی کرده و آشوب و التهاب خیابانی را کلید بزنند.

نکته قابل‌تأمل اینجاست که برخی رسانه‌های منتسب به جریان اصلاح‌طلب در داخل با این کارزار رسانه‌ای هم‌صدا شده و به آن ضریب می‌دهند.

 

فضاسازی رسانه‌های معاند درباره قطعی آب در همدان در حالی است که مسئولان از رفع مشکل در اسرع وقت خبر داده‌اند. در همین رابطه سخنگوی صنعت آب کشور- 31 مرداد- از حل مشکل آب همدان ظرف مدت یک هفته خبر داد و گفت: سد اکباتان از مدار خارج نمی‌شود. وی افزود: با  فعال‌سازی و اجرای مرحله اول یک طرح متوقف‌شده، مشکل آب همدان به‌صورت اساسی حل می‌شود. همکارانم در شرکت‌های آب منطقه‌ای و آبفا با تلاشی شبانه‌روزی در حال اجرای مرحله اول طرحی هستند که سال‌ها متوقف مانده بود و با بهره‌برداری از آن در هفته‌های آتی، مشکل قدیمی آب شهر همدان به‌صورت دائمی حل خواهد شد. 

انتهای پیام/./ ت 19

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول